«Весняні образи в літературі і мистецтві»

І. Організаційний момент
Сьогодні на урок ми запросили шановного бібліотекаря Валентину Миколаївну, яка допоможе знайти необхідну інформацію і навчить нас користуватися нею.
Мета уроку
Слухаючи музику, гортаючи сторінки літературних творів, вдивляючись у картини, скульптурні зображення ми отримуємо нову інформацію про навколишній світ, перетворену та відображену митцем у його творі.
Отже інформація оточує нас повсюди. Ми і самі є творцями інформаційної культури. Що це означає? Сьогодні ви в цьому переконаєтесь. Наш сьогоднішній захід – літературно-музична година.
Оголошення теми: «Весняні образи в літературі і мистецтві».
Надасть вам можливість, діти, проявити себе митцями мистецтва, навчитись здобувати необхідну інформацію в виступах вокальної групи. «Довідкового бюро», відомості із «Прес-центру», спілки художників, «Мультимедійні засоби».
Отже, мета нашого заходу – навчити сприймати та розуміти світ літератури, образотворчого мистецтва, слухати велику, справжню музику – і тоді кожен із нас відчує себе розумною людиною з великими можливостями і безмежним багатством душі.
Ми відчуємо, що кожен мистецький твір надихає нас на строями та почуттями, закладеними в ньому, або ж породжує в нас власні почуття та настрої, можливо й неспівзвучні мистецькому образу, проте, викликані ним. Таким чином, стане багатшим та різноманітним внутрішній, духовний світ людини.
З давніх давен зустрічали весну. У сучасному світі ми вже загубили обряд зустрічі весни, але ж у кожного з нас живе єднання з природою. Тягне нас до подвір’я, у ліс, у поле щоб поніжитись у променях сонця, потішити очі красою, вдихнути повітря свободи і натхнення. Давайте і ми зустрінемо Красуню Весну! (обряд зустрічі весни).
ІІ. Обряд зустрічі весни
1) Гра на флейті української народної пісні «Подоляночка». Романенко Віталій.
2) Українська народна пісня «Зустріч весни».Вок. група.
3) «Веснянка» В.Філіпенко. (Двоголосний спів вок. групи).
4) Вірш
Вже йде весна, вже йде красна,
Із стріх вода крапле,
На зелених на нивоньках,
Вже весною пахне.
На зелених на левадах
Оживають квіти.
Всі радіють, всі співають –
І дорослі й діти.
Треба звернутися до «Прес-центру» за відомостями про Веснянки (розповіді дітей).
А зараз ще раз з іншого істочника інформації переглянемо мультимедійний блок «Веснянки».
Відомо, що великі музиканти, письменники, художники черпали своє натхнення з народних джерел, обрядів, пісень. казок і створювали свої шедеври, які і сьогодні збагачують духовний світ людини.
І сьогодні ми звертаємось до творчості Олександра Михайловича Островського, російського драматурга. Він створив чудову весняну казку «Снігуронька», яка написана була за мотивами народних казок.
І знову слово «Прес-центру»: (Коротку біографію надасть Мішустін Максим)
Сюжет казки коротко нагадає Смірнова Карерина (Літературно-театральна сценка)
В той самий час в Росії жив ще один творець мистецтва композитор Римський-Корсаков М.А. Основним жанром у творчості якого була опера.
Довідкове бюро видасть нам інформацію, що означає слово опера. Давайте переглянемо мультимедійний блок «Бесіда про композитора».
Завдяки мистецтву перевтілення ми можемо зустрітися з живим Римським-Корсаковим, який розповість про свої почуття під час створення опери «Снігурочка». (Розповідь Дорофєєва Сергія.)
Хочеться більше розповісти про оперу. В Опері сполучається вокальна і інструментальна музика, драматургія, образотворче мистецтво, часто хореографія. Але ж провідне значення має музика. Вона відкриває внутрішній таємничий світ героїв. Літературно-драматичну основу опери становить лібрето. Що означає слово лібрето? (Звертання до довідкового бюро)
ІІІ. Слухання і перегляд арії «Снігуронька»
Які почуття втілені у співі у героїні? Опишіть характер музики. Звертаємось до засобів музичної виразності у мультимедійному блоці.
Отже в опері присутнє і образотворче мистецтво. В якому вигляді? Хто саме створює атмосферу, на приклад, казкового лісу, царського палацу? Художники декоратори створюють для театральної вистави декорації.
Ви теж намалювали ілюстрації до деяких сцен опери. Будь-ласка, покажіть і поясніть, що зображено на ваших малюнках? Чому саме застосували такі кольори (розгляд і пояснення малюнків.)
Пісні, танці, дивовижна музика, яскраві образи природи людей – все це поєднує в собі ще один вид мистецтва – мультиплікація. Довідкове бюро надає інформацію тлумачення цього слова.
Пропонуємо фрагмент шедевра мультиплікаційного мистецтва «Снігуронька» — який створений за мотивами Островського і в супроводі чудової музики Римського-Корсакова. Які почуття викликає мультфільм «Снігуронька».
ІV. Перегляд фрагменту мультфільму .
V. Висновок уроку.
Сьогодні ми отримали цікаву і різноманітну інформацію про те, як створити будь-який мистецький твір, що для цього потрібно, щоб самім стати творцями мистецтва?
1.    Гарно співати, грати на музичних інструментах. Володіти засобами образотворчого мистецтва;
2.    Бути освіченою людиною, яка потребує різноманітну інформацію, вміло користуватися різними джерелами інформації, володіти культурою мовлення;
3.    Володіти бібліотечно-бібліографічними навичками пошуку інформації;
4.    Навчитись слухати і сприймати великі літературні твори, які надихають нас різними почуттями і збагачують наш духовний світ.

Використана література в підготовці і проведенні літературно-музичної години:

1.    Великий тлумачний словник сучасної української мови. – Київ «ПЕРУІ» 2001.

2.    Русские писатели: библиографический словарь – М: Просвещение, 1990

3.    Слово о музыке: Русские композиторы ХIХ века – М Просвещение , 1990

4.    Підручник  музики   6 клас

5.    Островский А.Н. Избранные пьесы Том ІІ М: Художественная литература, 1972 год.



Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>